پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ویندوز 8 آمد
نوشته شده در شنبه 23 دی 1398
بازدید : 301
نویسنده : Alireza

 

http://hamkaran.biz/images/win8%20(12).jpg

وینــدوز 8 آمــد !

انتظارها به پایان رسید !!!

یک سورپرایز ویژه و باور نکردنی

Microsoft Windows 8

شاهـکار جدیـد و رویـایی مایـکروسافت


http://hamkaran.biz/images/hwin8.gif

 

خودتان را برای ارتقاء بزرگ به سیستم عامل جدید مایکروسافت آماده کنید



http://hamkaran.biz/images/win8%20(1).jpg

http://hamkaran.biz/images/win8%20(2).jpg

 

پس از موفقیت ویندوز 7 و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز 8 مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز 8 پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند. 

ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده است. تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است. در یک جمله می توان ویندوز ۸ را ویندوزی با سرعت و کیفیت بسیار بالا، امکانات و قابلیت های بیشتر نسبت به ویندوز 7 و البته با نمایی دلپذیرتر در نظر گرفت.

گستردگی امکانات شبکه ای، سازگاری با بلوتوث 3 و USB3 ، قابلیت شناسایی کاربر از طریق چهره وی و دریافت فرامین با تماس دست و سرعت بسیار سریع از جمله ویژگی های مهم ویندوز 8 است.

ویندوز 8 همچنین از شیوه های جدید نمایش اطلاعات پشتیبانی کرده است که از جمله آنها می توان به نمایش سه بعدی اطلاعات به صورت بی سیم و سازگاری با استاندارد HDTV اشاره کرد.

ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 بسیار سریع تر و راحت تر نصب می شود و انتقال فایل ها و پوشه ها بسیار سریع تر صورت می گیرد و مراحل نصب نیز ساده و کم کلیک طراحی شده است. در واقع آپدیت به ویندوز جدید در مقایسه با ویندوز 7 حدود ۸۰ درصد سریع تر انجام می شود.


:: موضوعات مرتبط: فروشگاه , خواندنی ها ! , ,



آشنایی با برترین لپ تاپ های جهان+عکس
نوشته شده در شنبه 23 دی 1398
بازدید : 443
نویسنده : Alireza

، لپ تاپ ها آغاز حرکتی در دنیای رایانه ها بودند که همانا " قابل حمل کردن کامپیوترها" بود. در سالهای اخیر شرکتهای کامیپتری در جهان همواره سعی کردند که با معرفی مدلهای کوچکتر و سبک تر از انواع لپ تاپ های مختلف در بازار فروش سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با برترین لپ تاپ های موجود در بازار آشنا کنیم.

مدل MacBook Air از شرکت Apple

شرکت " اپل " در طرح مک بوک توانایی های زیادی را عرضه کرده است. یک صفحه نمایشی 13 اینچی ، یک پردازنده کورای 5 از شرکت اینتل و سیتستم کارتهای حافظه دیجیتالی با ظرفیت های 128 یا 256 گیگابایتی به همراه یک DVD درایور به بازار عرضه شده است. مدل 11 اینچی این سیستم کامپیوتری نیز موجود است که با قیمت 850 پوند عرضه شده است. مدل 13 اینچی این سیستم به قیمت 1100 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل Zenbook UX31 از شرکت Asus

یک اولترا بوک زیبا و توانا از شرکت ایسوز که با یک صفحه 13.3 اینچی و از یک پردازنده دو هسته ای کورای 7 از شرکت ایسوز استفاده می کند. این اولترا بوک که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند بنا بر عقیده کارشناسان یکی از زیباترین و در عین حال تواناترین اولترابوکهای حاضر در بازار است که با قیمتی در حدود 1000 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل XPS 15 L502x از شرکت Dell

یک لپ تاپ زیبا و سبک از شرکت Dell که در ساخت آن از آلومنیوم نیز استفاده شده است. این سیستم در مقایسه با لپ تاپ " MacBook Pro " از شرکت اپل با همان اندازه قیمتی نصف دارد. این سیستم از یک پردازنده کورای 5 ، یک درایور مخصوص دیسکهای بلوری و یک صفحه نمایش 15 اینچ با کیفیت 1080 پیکسل و با قیمتی در حدود 610 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل Chronos NP700Z5A از شرکت Samsung

شرکت سامسونگ قابلیت ها و توانایی های بسیاری را در این لپ تاپ گنجانده است. این لپ تاپ که تنها 24 میلی متر قطر دارد از یک پردازنده کورای 7 ، 8 گیگابایت رم ، 750 گیگ حافظه داخلی و یک کارت حافظه 8 گیگابایتی و یک صفحه 15.6 اینچی از جمله قابلیتهای این لپ تاپ است. این لپ تاپ به قیمت 900 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل Envy 17 3D از شرکت HP

یک لپ تاپ مخصوص بازی و تماشای فیلم های سه بعدی که با بک درایور مخصوص دیسکهای بلوری و عینک 3 بعدی بهب بازار عرضه شده است. صفحه نمایش 17.3 اینچی با کیفیت HD از جمله مهمترین قابلیتهای این لپ تاپ است که با قیمت 1160 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل Aspire S3 از شرکت Acer

یک اولترابوک نازک 13.3 اینچی که به نوعی در حال رقابت با لپ تاپ MacBook Air است. یک اولترا بوک با پردازنده کورای 7 ، 4 گیگابایت رم ، 250 گیگابایت حافظه داخلی و پورتهای مختلف مجهز شده است. طراحی زیبا و نازک از دیگر نقاط مثبت طراحی این اولترابوک است. این اولترابوک با قیمت 700 پوند به بازار عرضه خواهد شد.

مدل Vaio Z از شرکت Sony

یک بدنه نازک از لپ تاپ شرکت سونی که از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی ، پردازش گر کورای 5 و درایور بلوری استفاده می کند. این لپ تاپ که از یک کارت گرافیک مدل AMD HD6550M استفاده می کند با قیمتی در حدود 1710 دلار به بازار عرضه شده است.

مدل Series 9 900X3Aاز شرکت Samsung

یک لپ تاپ نازک به قطر 16.3 میلی متر از شرکت سامسونگ که از یک پردازنده کورای 5 از شرکت اینتل ، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه بهره می برد. این لپ تاپ با قیمت 1100 پوند به بازار عرضه شده است.


:: موضوعات مرتبط: برسی تخصصی گوشی های سال لپتاب2013 , بهترین لپتاب هاسال2013 , سایر , خواندنی ها ! , ,



ساخت تصویر متحرک و بنر آنلاین
نوشته شده در جمعه 22 دی 1398
بازدید : 501
نویسنده : Alireza

شما در این سایت فارسی می توانید تصویر متحرک ( بنر ) به صورت آنلاین بسازید .

 

این تصاویر برای تبلیغات در سایت و ساخت اسلاید و … مفید می باشد. در این سایت

باید برای ساخت این تصاویر باید چند مرحله بگزارنید که شامل  رنگ ، اندازه ،خط ، قالب ،

و … می باشد .

 

آدرس سایت : www.flashbanneronline.com/fa

آدرس را در مرورگر خود کپی کنید


:: موضوعات مرتبط: سایر مقالات آموزشی , خواندنی ها ! , ,



طرز صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر / ویدئو
نوشته شده در جمعه 22 دی 1398
بازدید : 564
نویسنده : Alireza

شما هنگام کار با کامپیوتر چگونه هستید ؟ آیا طرز صحیح نشستن پشت کامپیوتر را می دانید ؟ در صورتی که روزانه بیشتر از یک ساعت با کامپیوتر کار میکنید حتماً نحوه درست نشستن پشت میز را یاد بگیرید …

 

 

 

 

Flvدانلود با کیفیت بالا و فرمت flv |حجم : ۸ مگابایت

3gp دانلود با کیفیت پایین و فرمت ۳gp | حجم : ۴ مگابایت

-


:: موضوعات مرتبط: سایر , سایر مقالات آموزشی , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 389
نویسنده : Alireza

بدیل فایل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا.. Power Pont2003 2 .EXE
بدون هیچ برنامه ی جانبی و.... با خود خود ویندوز....
گام اول:
اول فایل پاورپوینت خودتون رو باز میکنید و از منوی فایل، PackageCD رو انتخاب میکنید.
در کادر باز شده، Copy 2 folder را انتخاب و بعد از آدرس دادن دادن نام و.... OK میکنید.
گام دوم:
از استارت، Run رو باز میکنید و توی کادر،" Iexpress " رو مینویسید و OK میکنید.
بعد از اینکار کادر برنامه ی Wizard Iexpress باز میشه....
گام سوم:
در کادر اول، گزینه ی اول، یعنی Creat new… رو انتخاب و Next میکنید.
گام چهارم:
گزینه ی Extract files and run and… که گزینه ی اول هست را انتخاب کرده و Next میکنید.
گام پنچم:
در این کادر، یک نام برای پروژه ی خود مینویسید و Next میکنید.
گام ششم:
گزینه ی اول یعنی، No prox.. رو انتخاب کرده و Next میکنید.
گام هفتم:
در این کادر هم گزینه ی اول، یعنی Do not.. رو انتخاب و Next میکنید.
گام هشتم:
در این قسمت روی Add کلیک کرده، فولدری رو که توی اون فایل پاورپوینتتون رو ذخیره کردین انتخاب و وارد اون پوشه بشین. همه ی فایلها و پوشه ها رو Select(انتخاب) کرده و Open کنید. با اینکار همه ی فایلهای
موجود در پوشه ی پاور شما، توی اون لیست باکس ظاهر میشن... و Next کنید
گام نهم:
در قسمت Instal program، از منوی آبشاری (کُمبوباکس)، Pptview.exe sam… رو انتخاب کنید.
و بعد در قسمت Post..، همون None باشه.... و Next؛
گام دهم:
در این قسمت Hiden رو انتخاب کنید... و Next؛


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



ثبت وبلاگ و سایت در 150 موتور جستجوی مشهور
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1398
بازدید : 446
نویسنده : Alireza

این سرویس از یک شرکت خارجی برای مدتی محدود به منظور بالا بردن ترافیک سایت خریداری شده پس وقت رو از دست ندید و لینک این مطلب رو در اختیار دوستانتون قرار بدید

برای ثبت سایت یا وبلاگتون اینجا کلیک کنید!!


:: موضوعات مرتبط: امنیت , خواندنی ها ! , ,



آموزش بانك اطلاعاتي SQL و اكسس
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1398
بازدید : 506
نویسنده : Alireza


مقاله اي بسيار خوب مربوط به بانك اطلاعاتي SQL و Microsoft Access .

براي دانلود به اينجا كليك كنيد .

(نظر يادتون نره !)

موفق باشيد


:: موضوعات مرتبط: سایر مقالات آموزشی , خواندنی ها ! , ,



» پنج ترفند ویندوز7
نوشته شده در پنج شنبه 7 دی 1398
بازدید : 499
نویسنده : Alireza

» پنج ترفند ویندوز7

1- چک کردن اطمینان‌پذیری


قابلیت Reliability Monitor در ویندوز ویستا با عنوان The Reliability and Performance Monitor معرفی شد. اما ویندوز 7 آن را از Performance Monitor جدا کرده و در قسمت جدیدی در Action Center قرار داده‌است. برای دسترسی به این ابزار به مسیر Control Panel\System and Security\Action Center بروید. در این قسمت با انتخاب Reliability می‌توانید روی گزینه View reliability history کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید با نموداری روزانه و هفتگی میزان اطمینان‌پذیری سیستم را بررسی کنید.






2- انتخاب پوشه‌های مختلف با استفاده از تیک زدن

راه مرسوم انتخاب کردن چند پوشه به‌طور همزمان درگ کردن یا استفاده از کلید Ctrl یا Shift است. اما راه دیگر استفاده از تیک زدن پوشه‌ها است (Check Box). برای فعال کردن امکان تیک زدن در ویندوز اکسپلورر از منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب کنید (یا با زدن دکمه Organize گزینه Folder and Search Options را انتخاب کنید). در تب View گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.






3- انتقال پنجره‌ها به نمایشگرهای مختلف

یکی از قابلیت‌های ویندوز 7 در سیستم‌هایی با چند نمایشگر امکان انتقال پنجره‌ها از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر است. برای این کار کافی است از کلیدهای [Windows]+[Shift]+[Left] و [Windows]+[Shift]+[Right] برای انتقال پنجره‌ها به نمایشگر چپ و راست انتخاب کنيد.




4- تغییر نام همزمان فایل‌ها

در ویندوز 7 امکان تغییرنام فایل‌های مختلف به‌صورت همزمان وجود دارد. برای این کار کافی است پوشه‌ها یا فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلید F2 را فشاردهيد. به این ترتیب شماره‌ها به‌صورت خودکار به انتهای نام‌ها اضافه می‌شود.



5- وضع قوانین

اگر مجبور هستید کامپیوتر خود را با کابران دیگری به‌اشتراک بگذارید که نباید امکان نصب و دسترسی به برخی برنامه‌ها و سرویس‌ها را داشته باشند، می‌توانید از قابلیت AppLocker در ویندوز 7 استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر چیزی که متعلق به یک ناشر خاص، مثلاً مایکروسافت باشد، قوانینی تعیین کنید و اجازه دسترسی به آن برنامه‌ها و سرویس‌ها را به کاربران بدهید. برای این کار روی منوی Start کلیک، عبارت GPEDIT.MSC را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. در ادامه به این مسیر Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies > AppLocker بروید. در این قسمت می‌توانید در این باره به وضع قوانین بپردازید.



 


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



خوش آمد گویی صوتی ویندوز ۷ در هنگام ورود
نوشته شده در یک شنبه 3 دی 1398
بازدید : 768
نویسنده : Alireza

ویندوز ۷ می‌تواند با پیام‌های صوتی به شما خوش آمد بگوید هنگامی که با نام کاربری خود وارد می‌شوید. بله شما می‌توانید پیغام‌های خوش آمد گویی را به سادگی و بدون استفاده از هیچ نرم افزاری بر روی سیستم خود تنظیم کنید. اولین باری که مراحل زیر را انجام بدهید کامپیوتر یک پیام صوتی شبیه به سلام به ویندوز ۷ خوش آمدید را در هنگام ورود می خواند.
شما می‌توانید این پیام را به دلخواه خود تغییر دهید.

ترفند برای شنیدن پیام خوش آمدید در هنگام ورود ب

۱٫کد زیر را کپی کنید و در notepad ویندوز پیست کنید.
Dim speaks, speech
speaks=”salam, be windows 7 khoshamadid”
Set speech=CreateObject(“sapi.spvoice”)
speech.Speak speaks
2 فایل را با پسوند vbs با نام دلخواهتان مثل  seda ذخیره کنید.
فایل آماده را می توانید دریافت کنید.
۳ به جای salam, be windows 7 khoshamadid متن دلخواه خود را وارد کنید. شما می‌توانید هر پیامی که دوست دارید بنویسید.
۴٫حال فایل ایجاد شده را به پوشه استارت آپ منتقل کنید.
محل فولدر startup در ویندوز ۷
C:\Users\%username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\
در اینجا شما یک اسکرین شات و تصویری می‌بینید که فایل صدا در فولدر استارت آپ قرار گرفته است.

این ترفند بر روی تمامی نسخه های ویندوز ۷ کار می‌کند. مطمئن نیستم که این ترفند در ویندوز ویستا نیز کار می‌کند یا نه شما می‌توانید امتحان کنید و نتیجه را به ما منتقل کنید. این ترفند بر روی ویندوز xp سرویس پک ۱ کار نکرد ولی ویندوز xp سرویس پک ۳ را امتحان نکردم.
به هر حال شما می‌توانید با استفاده از این ترفند دوستان و خانواده خود را از اینکه کامپیوترتان حرف می‌زند تحت تأثیر قرار دهید.

..


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



تاریخ رسمی انتشار Medal of Honor Warfighter
نوشته شده در یک شنبه 3 دی 1398
بازدید : 685
نویسنده : Alireza

تاریخ رسمی انتشار رسمی Medal of Honor Warfighter اعلام شد در حالی که نسخه بتای آن فقط برای ایکس باکس منتشر می شود.


طراح ارشد مدال اعلام کرد نسخه بتای بازی MOH:WF فقط برای ایکس باکس خواهد بود که در تاریخ ۵ اکتبر برای ایکس باکس منتشر می شود(نسخه بتا)
در نسخه ی بتای بازی می توان به ویژگی جدید حالت چند نفره بازی با نام جدید Hot Spot اشاره کرد که در آن بازیکنان حمله و دفاع به صورت تصادفی در نقشه انتخاب خواهند شد.

نقشه بتای بازی در ورزشگاه سارایوو در بوسنی است.
کسانی که نسخه بتا را دانلود کنند میتوانند به مدت ۶۰ دقیقه بازی را تست کنند.
بازی Medal of Honor: War fighter در ۲۳ اکتبر به صورت رسمی باری PS3، Xbox 360 و PC منتشر خواهد شد.

:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 568
نویسنده : Alireza

چگونه ویندوز ۷ را نصب و از روی فلش درایو اجرا کنیم

سیستم عامل  ویندوز ۷ تا امروز یکی از بهترین سیستم عامل‌هایی بوده است که توسط مایکروسافت انتشار داده شده است.اگر شما از ویندوز ۷ روی سیستمتان استفاده می‌کنید و می‌خواهید که ویندوز ۷ را با خود حمل کنید تا بتوانید از آن بر روی لپ‌تاپ دوستتان و یا کامپیوتر شخصی که بر روی آن ویندوز ۷ نصب نشده است استفاده نمایید، در این مقاله و آموزش قصد داریم تا یک نسخه قابل حمل از ویندوز سون مایکروسافت که قابلیت جابجایی توسط فلش درایوهای USB را داشته باشد ایجاد کنیم.

 

مواد لازم برای ایجاد ویندوز ۷ پرتابل

۱٫فلش درایو با فضای خالی بیش از ۶ گیگابایت
۲٫دی وی دی یا فایل نصبی ویندوز ۷ مایکروسافت (هر نسخه ای به دلخواه شما)
۳٫ VirtualBox پرتابل یا قابل حمل ( اگر به اینترنت دسترسی دارید می‌توانید  این نرم افزار را به صورت رایگان دریافت نمایید.)

مراحل ایجاد ویندوز ۷ پرتابل بر روی فلش درایو USB

1.نسخه پرتابل VirtualBox را ازاینجا دریافت و نصب نمایید. برای نصب شما نیاز دارید تا فایل زیپ دانلود شده را در داخل درایو USB  قرار داده و در همانجا از حالت فشرده خارج نمایید وسپس بر روی فایل نصبی (EXE) کلیک کنید تا VirtualBox پرتابل نصب شود.
۲٫حال شما VirtualBox را به صورت نصب شده دارید، در ادامه یک ماشین مجازی جدید با راه اندازی VirtualBox ایجاد کنید.
۳٫در ماشین مجازی جدید شما نیاز دارید تا ماشین را به عنوان ویندوز۷ انتخاب یا نام‌گذاری کنید. سپس رم را ۱۰۲۴MB و فضای ذخیره سازی راحدود ۲۰GB انتخاب کنید.
۴٫حال شما باید مکان فایل نصبی ویندوز سون (دی وی دی یا فایل ست آپ(setup) را که بر روی کامپیوتر ذخیره کرده اید) را آدرس دهی کنید. VirtualBox شروع به نصب ویندوز ۷ بر روی USB  درایو می‌کند.
۵٫زمانی که عملیات نصب ویندوز ۷ کامل شد، شما می‌توانید USB درایو را به صورت امن از کامپیوتر جدا کنید. اکنون تنها کافی است تا USB فلش درایوتان را به هر کامپیوتری که دوست دارید متصل کنید و ویندوز ۷ را بر روی آن اجرا کنید.
برای استفاده ساده پیشنهاد می‌کنم تا از Windows 7،نسخه Home Basic یا Home Premium edition استفاده کنید.
از قابلیت حمل و پرتابل بودن سیستم عامل ویندوز ۷ لذت ببرید و با استفاده از آن بر روی سیستم‌های قدیمی xp و یا لپ‌تاپ‌های ویستا دوستانتان را شگفت زده کنید.
به هر حال قابلیت حمل ویندوز سون به شما کمک میکندد تا به برنامه های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید البته در صورتی که قبلا آن‌ها را بر روی فلش درایو USBتان نصب کرده باشید.
موفق باشید


:: موضوعات مرتبط: سایر , سایر مقالات آموزشی , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 663
نویسنده : Alireza

 
گوگل در سال 2013 نیز به سنت هر ساله، کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O خود را در سانفرانسیسکو و این بار کمی زودتر برگزار خواهد کرد. تاریخ این همایش 25 تا 27 اردیبهشت 1392 تعیین شده که شاید برای جبران کنفرانس لغو شده قبلی (به خاطر طوفان سندی) باشد. 

 


Google I/O معمولاً طی چند روز برگزار می شود و گوگل از آن برای رونمایی از سخت افزار و نرم افزار های جدید خود استفاده می کند. حتماً به خاطر دارید که درکنفرانس قبلیتبلت نکسوس 7 به همراه اندروید 4.1 معرفی شد، بنابراین شاید منطقی باشد که منتظر رونمایی از نکسوس 7 دوم و اندروید 5 در کنفرانس بعدی باشیم. 

ابتدا اندروید 5؛ می دانیم که نسخه بعدی اندروید، پای لیمو ترش به احتمال زیاد در Google I/O سال 2013 رونمایی خواهد شد. شایعات قبلی نیز خبر از تست آن بر روی تلفی از سونیمی دادند (البته ایکس فونموترولا نیز هست ولی به احتمال زیاد، ایکس فون در قالب برند نکسوس عرضه نخواهد شد.) اما یکی از احتمالات هم معرفی اندروید 5 همراه با با نکسوس 7 جدید است. 

و اما تبلت جدید؛ گفته می شود که گوگل با همکاری ایسوس در حال توسعه نسل دوم نکسوس 7 است. کارخانه دسر سازی اندروید به همراه کمپانی موفق ایسوس دارند نسخه ای باریک تر را برای نسل دوم این تبلت بسیار موفق آماده می کنند. قرار است فناوری LCD متعلق به ایسوس که در نکسوس 7 اول به کار رفته بود، با نسل جدید نمایشگرهای لمسی یعنی GFF (مخفف glass-film-film) که کمپانی چینی O-Film می سازد، جایگزین شود، البته اگر خطوط تولید به موقع آماده شوند. 

این تغییر فناوری به کاهش هزینه ها نیز کمک خواهد کرد و انتظار می رود که دستگاه جدید با قیمتی بین 129 تا 149 دلار ارائه شود، هر چند قیمت 99 دلار هم بر سر زبان ها هست اما به راستی بیش از حد عالی است که بخواهد واقعیت پیدا کند. تکنولوژی GFF علاوه بر کاهش هزینه کمک خواهد کرد تا مشکلات نمایشگر نسل اول این محصول نیز رفع شود که از آنها می توان به شبح تصویر (باقی ماندن شبح تصویر قبلی بر روی تصویر جدید) و کنتراست نه چندان خوب اشاره کرد. 

 

ایسوس در ماه های گذشته به کرات "ساخت نکسوس 7 با قیمت 99 دلار" را تکذیب کرده. اما به هر حال حتی با شرط حفظ قیمت قبلی یا کاهش در حد 25 یا 50 دلار، باز هم نکسوس 7 جدید که باریک تر و سبک تر از نسل قبلی خواهد بود، تقاضای بسیار خوبی خواهد داشت. شما موافق نیستید؟  

 

 


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



تبلت ٧اينچ ايسر
نوشته شده در یک شنبه 3 دی 1398
بازدید : 575
نویسنده : Alireza

 خبر اول اینکه digitimes می گوید ایسر قصد دارد یک تبلت دیگر به سری Iconia اضافه کند و آن Iconia B1 نام خواهد داشت. یک تبلت 7 اینچی با رزولوشن تصویر 1024 در 600 (برخی منابع رزولوشن 1024 در 552 را ذکر کرده اند)، اندروید 4.1.2، پردازنده دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی و گرافیک PowerVR SGX 531. 

 


شما می توانید بنچمارک های این تبلت را دراین لینکمشاهده کنید. برخی منابع و نیز اسناد ثبت شده در FCC به ما می گویند که این تبلت قابلیت استفاده از سیم کارت را هم دارد. اما مسلماً جالب ترین نکته، قیمت 99 دلاری آن است، به خصوص چنانچه از سیم کارت نیز برخوردار باشد، این قیمت بیشتر به چشم می آید. موافق نیستید؟

iconiab1-12-21-12-02.jpg

  در حاشیه: دیجی تایمز نوشته که ایسوس نیزتبلتی 7 اینچیبا قیمت ارزان را در دست توسعه داشته ولی تصمیم گرفته آن را به خاطر شراکت با گوگل برای ساخت نکسوس 7 دوم، عرضه نکند. تا کنون تأییدی برای این ادعا نیامده. 

و خبر دوم اینکه ایسر دو تلفن هوشمند اندرویدی با نام های V360 و V350 نیز در دست توسعه دارد. مدل اول که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید، از اندروید 4.1.1 برخوردار است. نمایشگر آن 4.5 اینچی با رزولوشن 960 در 540 (qHD) است، پردازنده آن 2 هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز، دوربین عقب 5 مگاپیکسل و سایر ویژگی ها نامشخص است.

a2-665x498.jpg

تلفن دوم یعنی V350 هم که بنچمارک های آن را می توانید دراین لینکببینید، در فصل اول 2013 عرضه خواهد شد. پردازنده اسنپدرگون اس 4 دو هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز دارد، رزولوشن نمایشگرش 1280 در 720 است و اندروید 4.1.2 روی آن نصب خواهد بود. 

آیا ایسر این محصولات را برای CES 2013 آماده کرده یا کنگره موبایل بارسلونا؟ به زودی خواهیم فهمید.


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 569
نویسنده : Alireza
 

 

طرفداران این ابزار اندرویدی دوگانه اکنون می توانند آن را با قیمت ۲۴۰ دلار پیش خرید کنند. البته احتمالا تا اواسط مارس ۲۰۱۳ این گجت روانه بازار نخواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته داستان تبلت-اسمارت فون های تبدیل شونده با معرفی PadFone ایسوس آغاز گشت و این شرکت اگر چه آماری از فروش آن ارائه نکرد، اما به عرضه نسخه دوم آن با نام PadFone2 روی آورد. اکنون به نظر می رسد که رقیبی برای این محصول ایسوس در راه بازار است. 

TransPhone را می توان یک جایگزین ارزان اما شاید کم کیفیت گجت تک رو ایسوس دانست که اکنون نسخه Pro آن برای عرضه در مارس سال آینده آماده می شود. این تبلت-اسمارت فون از یک صفحه ۷ اینچی ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسلی تشکیل شده که می تواند یک تلفن هوشمند 3.5 اینچی با نمایشگر ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسلی را قورت دهد. این اسمارت فون از پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی MediaTek بهره می برد. 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 566
نویسنده : Alireza


 
عباس واحدی

 

برای اولین بار پس از ۱۴ سال سامسونگ توانست بر نوکیا چیره شده و عنوان برند برتر موبایل سال را از آن خود کند. تا کنون نوکیا با خیال آسوده بر جایگاه شماره یک فروش موبایل دنیا تکیه زده بود. اما از ابتدای سال جاری سامسونگ با حرکتی سریع و فروشی قدرتمند توانست این جایگاه را از آن خود کند. 

البته پیروزی های سامسونگ در سال ۲۰۱۲ به همین ختم نمی شود، بلکه به لطف موفقیت گلکسی اس 3 در بازار اسمارت فون، سامسونگ توانسته از نظر فروش تلفن هوشمند هم با عبور از نوکیا و اپل در جایگاه نخست بایستد. 

انتظار می رود که در آمار اعلامی پایان سال جاری میلادی، سامسونگ به ۲۹ درصد سهم بازار تلفن همراه دنیا دست یابد. سهم این شرکت از بازار موبایل ۲۰۱۱ دنیا ۲۴ درصد بود. البته با توجه به شواهد موجود، نوکیا از اریکه ۳۰ درصدی سال ۲۰۱۱ خود به زیر آمده و به سهم ۲۴ درصدی بازار موبایل رضایت خواهد داد. در ادامه جدول فروشندگان برتر تلفن همراه دنیا اسامی اپل با سهم ۱۰ درصدی، ZTE با سهم ۶ درصدی و ال جی با سهم ۴ درصدی به چشم می خورند. 

و البته مهم تر از پیروزی بر نوکیا، سبقت سامسونگ از اپل در دنیای اسمارت فون ها است. اکنون این شرکت با سهم ۲۸ درصدی از بازار تلفن های هوشمند در صدر ایستاده است و اپل با ۲۰ درصد در مقام دوم جای دارد. سه عضو بعدی این گروه نوکیا، اچ تی سی و ریم هستند که هر کدام به ۵ درصد بازار ۲۰۱۲ رضایت داده اند.

isuppli_2012-580x121-001-500px-narenji-ir.jpg

 

البته نباید فراموش کرد که سامسونگ سال ۲۰۱۲ را در حالی پشت سر گذاشت که تجربه فروش ۳۰ میلیون دستگاهی گلکسی اس 3 را دارد. ولی نوکیا هنوز در مرحله گذار از سیمبیان به ویندوز فون است و به تازگی فروش اسمارت فون های ویندوز فون 8 خود را آغاز کرده است. 

آیا نوکیا موفق می شود در ۲۰۱۳ عنوان قهرمانی ۱۴ ساله خود را دوباره پس بگیرد؟ یا سامسونگ با قدرت هرچه تمام تر از این عنوان دفاع می کند؟ پیش بینی شما در خصوص بازار موبایل و اسمارت فون ۲۰۱۳ چیست؟

 



:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,